Skendräktighet

Azi led av skendräktighet - hennes juvarna blev jättestora och det droppade ut en massa mjölk.
Azi bäddade och bäddade. Pälsen föll av en massa, massa kilon. Hon mådde inte bra av det. Så kastrerades jag henne 2008 vinter - det var en av de bästa beslut jag gjorde.

Nu är det Tyras tur. Hon lider verkligen av skendräktighet. Hon springer ner till källaren och gömmer sig bland all flyttlådor och möblerna. Jag fick klättra in i kaoset och locka ut henne. Hon bäddar och bäddar hela tiden. Hon blir lite aggressiv om Azi närmar sig där hon ligger. Men om Azi ligger där först, och Tyra kommer dit så är det ok för Tyra. Tyra är trött och slöar gärna. Hon är okoncenterad när vi är ute. Hennes juvarna har fått lite mjölk nu. Igår försökte Tyra ligga PÅ Azi och slicka henne som hon vore hennes valp. Och det kom tillfällen hon ligger på sidan, hennes mage är mot Azis ansikte och hon lyfter på bakbenen och flyttar sina spenar mot Azis ansikte, hon ville att Azi skulle dia Tyra! - Men nu är det bara 9 dagar kvar tills hon kastreras - LYCKLIG!

-Filmer på Tyra och Azi kommer sen när jag lagt upp på youtube.



Kommentarer
Postat av: Annica

Åh vad jobbigt det måste vara :( Men skönt att hon/ni slipper det sen :)

Postat av: Quila o Ronja

Visst är det jobbigt med skendräktiga tikar :-( Skönt att även Tyra ska kastreras snart. Både Quila o Ronja är också kastrerade. Inga mera problem!

Kram

2011-10-25 @ 23:04:56
URL: http://quilaoronja.blogspot.com
Postat av: emelie

finns många jobbiga saker som kan komma när dom blir skendräktiga. vi är glada att slippa det hela numera! hoppas det blir bättre för tyra med, men det blir det nog! :)

2011-10-26 @ 10:52:48
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Anonym

Vad heter du på youtube? :) Skulle vilja kolla, om du nu har lagt upp andra videor! XP

2011-10-26 @ 12:12:49
Postat av: Anneli + vavvorna

Vad jobbigt det måste vara för Tyra att hon blir sådär. Hera har varit skendräktig i många veckor nu, men det enda som händer med henne är att hon får mjölk. Men den hoppas jag ska försvinna efter den medicinen som hon fick igår. Hoppas det går bra med kastreringen.

2011-10-26 @ 15:47:56
URL: http://chitassar.blogg.se/
Postat av: mallan

minns hur det var när vår Vofflan blev skendräktig... jobbiga perioder. det skedde oftare och vi kastrerade henne aldrig pga vi trodde att det skulle gå över. vilket djurplågeri, egentligen! Jag vill inte heller avla mina hundar, tycker att det är för mycket av hundar i sverige redan. ska självklart kastera min framtida tik DIREKT sen. lycka till med Tyra!:)

2011-10-27 @ 12:23:51
URL: http://fabriksflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0