Kloka Azi!



Förlåt om mina inläggar varit nedstämda på sistone. Men det är för det har varit nedstämda dagar. Och droppen var onsdags när Azi försvann in i skogen (ABSOLUT INTE LIKT HENNE, HON HAR ALDRIG GJORT DET FÖRUT). Hon var då ute med min vän Peter och 6-7 andra hundar i en skog som Azi inte kände till, medans jag var på landet med Tyra. Så fick jag snabbt åka till skogen och började leta efter henne tillsammans med Peter och min familj. Min mamma hittade till slut Azi stående smutsig blöt och skakande på en sur gubbes veranda. Åh så lycklig jag blev när mamma smsade "Kom Azi är tillbaka :)".

Azi har visat än en gång nu att hon verkligen är klok- hon sprang till ett hus, den första hus som kommer efter skogen. Där visste hon att räddaren fanns (oturligt gubben där inte ville hjälpa ta in Azi till värmen), men viktigaste var att Azi sprang dit, och gud vet hur många timmar hon har stått där och väntat på hjälpen... Lilla Azi!

Igår tog Azis kropp stryk, hon hoppar på 3 ben, väldigt svag i kroppen och knäet är svullen pga atros fick anstränga alldeles för mycket. Då hon fick sova hela dagen och få mini rastning rundor.

Tyra har motionerat rejält de sistone dagarna, så fick hon ta det lugnare igår också pga jag ville krama Azi hela tiden. Men hon fick en rejäl promenad på kvällen. Och så var en kompis med hund hos oss på kvällen, så mycket passivträning för Tyra.

Siktar på bättre helg nu! Nästa vecka bara måste bli bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

Åhhh lilla fröken Azi, vilken äventyr hon varit med om och ja hon är pi en klok fröken som visste hus betyder hjälp.. för där finns människor, bara otur det var fel människa hon hamnade hos, tur din mamma hittade henne, Azi blev nog lycklig äntligen se en välbekant ansikte.. Hände visst tre hemska saker förra vecka min hjärta får stå ut med mycket just nu, min hjärta stannade när jag läste detta o små tårar kom!! Azi <3 stackars henne, ja nu får kroppen vila ordentligt efter äventyret!! puss på Azi från oss! ja hoppas ni får en bättre vecka nästa vecka! KRAM

2011-09-23 @ 10:45:38
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Aurora

Hoppas hon mår bättre snart! :/

2011-09-23 @ 17:46:11
URL: http://rawran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0