Azi´s skada... Uppskjutet med veterinär besöket...


Spexade lite oss nu ikväll ;)


Som ni vet så har Azi brutit bogleden. Hon åt smärtstillande medicin i 1½ vecka, men sen tyckte jag att hon haltade knappt och blivit alldeles för vild. För hon kände ingen smärta, då beslutade jag och min pappa att testa att hon ska gå utan smärtstillande medicin. Och det har gått jätte utmärkt, hon visar inget tecken av smärta, skriker inget, haltar nästan inget - bara liiite, är lika vild... Det var för 2½ veckor sedan jag slutade ge henne.

Igår den 11 april skulle vi till Södra djursjukhuset och röntga för att kolla om hon måste opereras eller så har fakturan läkt. Men jag kunde inte gå dit, eftersom jag själv var i chock fortfarande och satt själv på akuten hela natten. Så fick jag en ny tid den 20 april. Håller tummarna... Irriterande att det hände mig just kvällen innan, för jag skulle annars veta nu om hon ska opereras eller inte... Men nåja...

Jag har iallafall beslutat; om de säger att Azi inte har ont alls och kan leva gott - MEN kommer halta lite, så kommer jag inte göra nån operation. Jag tänker inte utsatta henne för en operation bara för hon ska gå vackert. Hon ska inte lida behandlingen och vila efteråt och att utföra narkos på en äldre hund, som hon 10 år, finns alltid risker. Så tar jag inte det. Men om hon skulle ha ont och få komplikationer resten av livet, så är det en annan sak.

Just nu vilar Azi på mig, efter händelsen tisdagskväll kan hon inte lämna mig. När jag kom hem onsdagsmorgonen skulle Azi ligga PÅ mig och försökte komma alltnärmare. Hon har inte lämnat mig en enda sekund, hon känner att jag är handikapp för tillfället... Lever ju bara på högra handen just nu, skitjobbigt! Kan inte ens sätta halsband på hundarna nästan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0