Backträning + långlina träning



Det gick utmärkt bra med backträning, kastade boll och pinnar upp och ner, så sprang hon en massa. Utan att bli stressad - helt underbart att hon klarar detta, för ca 8 månader sedan skulle hon bli hur stressad som helst. Å långlina träning har plötsligt tagit stort kliv i framsteg! Det går att ha långlinan på marken hela tiden, hon har superkoll på mig hela tiden och kommer direkt på inkallning. WOW! Senaste veckan kunde jag släppa henne och ha linan på marken, utan att måste fastna på min midjebälte. Känns jättebra!

Efter massa gråt och frustration har jag försökt legat träning åt sidan och ta kontakt med måååånga hundfolk om tips. Vilket det har gett resultat, det går jättebra att träna med henne utan att jag blir ledsen av våra misslyckanden. Så det skapar en väg till mig som Tyra vill komma genom, hon kommer gärna nära mig och vill vara med mig. Istället för att känna negativa vibbar av mig och vilja komma ifrån mig och söker upp vilt. Framsteg ♥

Jag har inga förväntning eller krav som jag hade förut, jag tar en dag i taget och tränar när vi är på topp humör. Vi har även tränat med en hund som är lös, det gick utmärkt också- Tyra lyssnar och vill hellre åt mig istället för att leka med hunden. Tack till ägaren som hjälpte med vår träning. Betydde mycket för oss! :)

Kommentarer
Postat av: Mimmi&Benjy&Urax

sv: jaa det vore roligt att träna tillsammans! tränar du oxå drag? :)

2012-04-21 @ 12:23:57
URL: http://laekenois.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0