Flirtpole + uppdatering om mitt finger

Imorse körde jag och Tyra canicross efter några veckor - det märks att min kondition har lagt av! Det var kämpigt de första kilometerna sen blev det lättare, får ta och börja springa upp till 4 ggr / vecka nu! Skyller på att jag var/är rädd om mitt finger också, det bultade så mycket i fingret när jag sprang. Kändes som den skulle sprängas! 

Sedan gjorde jag en amatör flirtpole, hittade en vanlig träpinne ute och knöt en snöre och en leksak i slutändan. Testade om Tyra gillade den så jag inte köper en häst longerlina för ingenting. Ååja Tyra älskade den! Azi med, men hon fick inte leka, hon får vänta tills hon blir frisk!

Vi körde i en platt sandgrop där vi brukar backträna. Tyra jobbade riktigt hårt 30 minuter, sprang upp och ner i tung sand + solen. Vi tog flera pauser så Tyra fick flämta lite och inte varva upp till stress nivå.

Till slut vågade jag ta bort långlinan på henne som trasslade lite innan - så hon var helt lös när hon sprang efter flirtpolen. Kändes väldigt fint! :)



Mitt finger - igår var det exakt två veckor sen det hände. Så tog jag bort tvilling bandaget - herregud fingret är typ DÖD!!! Jäkla svullen å jag kan inte röra på den!! Den står typ 90 grader lutad :/

Kollade på internet osv, läknings tid är från 2-12 veckor - det kan alltså ta upp till 3 MÅNADER!!!!!!!!!!!!! Och jag måste träna upp den, så den inte blir kronisk stel finger!!! Jäkla trist, men man får ta, ska kontakta sjukgym... Har även jäkligt ont i fingret, äter fortfarande flera alvedon om dagen. Inte lätt och ha 2 hundar som smäller på den hela tiden... Ursäkta så negativ här... :)

Ni ser hur svullen den är :/

Den är snett fortfarande som ni ser, kan inte räta upp den än... Otäckt.

Kommentarer
Postat av: Anna Bilbo & Gimli

Det ser ju inte okey ut ditt finger, har du varit på någon uppföljning så det är okey? Kan tycka det är värt att kolla upp fingret en gång för mycke än för lite, är ju ett viktigt pekfinger!! Hoppas ni frisknar till fort så ni kan njuta fullt ut av sommaren som sägs vara på väg :)

2012-04-26 @ 13:30:02
URL: http://svanstippen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0