Hund lista - tidsinställt inlägg!

Hundarna

Första hunden du minns:
Working Kelpie Tyra som jag umgicks med varje sommar i norrland när jag var liten.
Hur gammal var du när du fick en egen hund? 19 år
Hur många hundar har du haft?: 2 stycken som är alldeles mina, men annars delade vi mer eller mindre en Golden Retriever Emil med en annan familj.


Hur många…

Hundkoppel har du:
Tappat räkningen haha
Hundhalsband har du: Tappat räkningen här också
Hundselar har du: Över 10 st som jag kommer på just nu
Tuggben har du: Miljoner här också
Pipleksaker har du: Inga, eller 1 st faktiskt. Mina vovvar behöver inte sån pip leksaker.
Dressyrhjälpmedel har du: 1 halti
Vilken färg var ditt första hundkoppel: Ehummm, tror den röda med svarta hund ben på som jag köpte till Golden Retriever Emil för 13 år sedan kanske.
Vilka färger har dina nuvarande hundkoppel: Använder olika varje gång
Vilken färg har hundmatskålarna: Aluminum häruppe i köket å keramik med hundben bilder på i hundrummet.

 

Vad har du provat på i hundvärlden

Agility [x]
Freestyle [ ]
Rallylydnad [x]
IPO [ ]
Weightpull [x]
Positiv förstärkning/IMMI [x]
Brukshundsklubben [x]
Klicker [x]
Badat med hund [x]
Viltspår [x]
Personspår [x]
Utställning [x]
Hunden har rymt [x]
Åkt bil med hund [x]
Flygit med hund [ ]
Lydnadskurs [x]
Nyttosysslor [x]
Tävlat i lydnad [x]
Tävlat i weightpull [ ] - som publik på tävlingsplatsen

 

Ditt hundägande

Har du gått hundkurs: Ja
Vad för slags kurs: Rallylydnad, viltspår, personspår, lydnad, hjärngympa, inkallning, pitbull/amstaff kurs, osv
Hur många promenader får hunden per dag: Det varierar en massa. Vissa dagar får de upp till 10 små rundor, ibland får de gå ut 3 gånger då en på morgonen och en riktig lång promenad och kvällsrastning.
Hur länge brukar ni vara ute totalt per dag: 1 - X timmar om dagen :)
Använder du värme-/regntäcke på din hund: Ja, absolut mina hundar är av frusna raser :)

Tokigheter

Skäller din hund åt andra hundar:
Nej, men Tyra skäller åt Azi om hon vill ha Azis ben även om Tyra har fått en egen.
Drar hunden mycket i kopplet: Azi drar inget, Tyra kan dra i koppeln, men knappt med mig- men när andra håller henne i koppeln kan hon dra hur som helst om personer inte kan ha kontroll över henne.
Har ni blivit attackerade av en annan hund: Jajamänsan hur många gånger har jag blivit biten av hundar, tappat räkning. Azi har inte blivit anfallen av nån hund under 6 år hos mig, inte Tyra heller under 1 år hos mig.
Har hunden fått dig att ramla: Haha, ja det har hänt när de går plötsligt framför mig.

Upplevelser

Har du övernattat med din hund:
Jaaa visst med både i tääält! :)
Har du varit på picknick med din hund: Gör det typ varje dag på våra långa promenader.
Har hunden lekt i en hundgård: Ja ofta, har ju en mer eller mindre hundgård hos oss i trädgården.
Har du gått på hundläger: Nej faktiskt, men den första blir om ett par veckor med Tyra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0