"Raskunskap" + "Hundens beteendebehov" utbildning

Nu i två hela dagar har jag och 20 tal andra suttit och utbildat oss om dessa två på rubriken! Det var väldigt intressant; lärde mig massa nya saker om hundar. De flesta hundföreläsningar + böcker osv har varit "aha jaahaa" liksom, allt låter logiskt och jag visste redan om allt. Men nu var det HELT NYTT hela tiden!

Föreläsaren David Selin är en hård med åsiktsägare man, det gillar jag! Folk som står på vad de tycker även kan diskutera och lyssna, är bara så toppen! Är exakt en sån själv ;) Han har en Caanan Dog kennel som har inspierat mig om hur min framtidas hem ska se ut ;)

Jag har även fått svar på en massa om Tyras beteenden som hon hade när hon kom hem till mig tills för ca 6 månader sedan. Och liiite spår finns kvar, men nästan inget nu i dagsläget. Hon hade ett stereotyp beteende, det betydde att hon mådde väldigt dåligt innerst i sig när hon kom till mig. Och den är liksom botad, så glad nu när jag insåg hur mycket jag har lyckats med Tyra, förstod inte det förut! Och vi pratade mycket om jakt igår, och nu förstår jag faktiskt mer hur Tyra tänker när hon vill jaga eller leker jakt härhemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0