Upp i ottan till en fartfylld dag!

Varit uppe sen 7 och gått med hundarna lite i skogen, svin kallt! -18 ska det vara enligt t. Hundarna har flytt upp till mitt rum igen nu, haha. Idag blir en del jobb, ska jobba med staketet i trädgården. Den har fallit ned pga snön och Tyra har klivit över och sprungit ut på ängen några gånger. Jag är stolt att hon kommer direkt på kommandot när jag kallar in henne, men det är inte bra om hon springer hur som helst på ängen och hos grannarna.

Vi får se hur långt vi kan gå idag pga kylan. Hoppas det värmer till på dagen så vi kan ta oss ut till Erstavik utan att hundarna får köldkramper. Det blir vibrations halsband träning idag också. 9 dagar till nästa kurs, måste nöta mer in i Tyras hjärna.


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja det har jag :) Det är ju en sån ras och jag vill helst av allt inte ha en understimulerad husky inne om man vill behålla möbler och dylikt helt :P

Vi har köpt fjällskidor som är anpassad för skog och mark som vi ska börja åka regelbundet med och tanken är att Arya ska dra oss och hundpulka tills nästa vinter. Nu blir det bara korta skidturer på max 3km då hon är så liten plus för att vi ska vänja oss med skidor :P

Hur fungerar vibrationshalsbandet? Det måste ju vara perfekt för er :) Har ju uppfattat dina hundar som väldigt smarta och lätt lärda som en amstaff ska vara så det kommer nog inte att vara några problem för dig att fixa :)

2012-02-10 @ 15:25:52
URL: http://fasioningold.wordpress.com
Postat av: Elon och Linus matte

Hej !

Du verkar ha det bra med hundarna, är lika fascinerad varje gång jag läser att du kan fixa så dina döva hundar kommer tillbaka. Hur har du tränat in det ?

Jag har en del frågor om draghund. Har kommit in i de tankarna igen, men hur började du träna med dina hundar och testa så de inte var rädda för det de skulle dra ? Jag har ingen aning om vad en hund kan dra om den väger till exempel 14 kilo, finns det någonstans man kan hitta en skala liksom för vad de kan dra ? Hör gärna av dig./Carola

2012-02-10 @ 17:10:25
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0