Azi har kraftig inflammation i ögat och ett sår på hornhinnan.

Var på djursjukhuset flera timmar igår och äntligen tillslut fick vi träffa en veterinär som undersökte ögat. Azi stod stilla och gäspade hela tiden, duktigt. Tyra var lite orolig och undrade varför Azi var högt uppe på undersökningsbordet. Tack min kompis som gjorde mig sällskap hela dagen och tog hand om Tyra då jag kunde fokusera på Azi ordentligt!!

Så ska Azi behandlas i en vecka nu, vi åker på återbesök nästa torsdag. Azi behandlas med 3 olika droppar om dagen. Ena ska droppas fyra gånger om dagen, den andra tre gånger om dagen och den tredje två gånger om dagen. Och droppar i öronen en gång om dagen. Puh mycket att tänka på :) Men Azis öga verkar direkt vara lite bättre från rengörning igår av veterinären.

Skönt inget allvarligt, hoppas jag. Bara de inte blir sämre eller de upptäcker något fel nästa torsdag. Azi är pigg förövrigt annars! :) Min lilla kämpeflicka!

Så såg det ut så när vi väntade på instruktion papper och receptpapper av veterinären. Jag blev förvånad när Tyra gick upp på undersökningsbordet själv och somnade. För två månader sen kastreras Tyra och skulle undersökas innan men då blev Tyra livrädd för att kliva på bordet. Då fick hon bli undersökt på golvet. Azi har nog gjort ett tjänst igår, Tyra såg att det inte var farligt när Azi klev upp på bordet :) Tack för jag har Azi <3

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

<3 älskade Azi, hon är så duktig hos veterinär, hon är alltid lugn o cool! :-) o det är ju bra Tyra ser det också att det är ok plats, o det bevisade ju hon med att gå upp o somna på undersökningsbordet hehe..



Krya på Azis ögon!



Trevlig helg kram från oss

2012-01-20 @ 19:49:54
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: galen

tänker på dig, azi

2012-01-20 @ 22:46:21
URL: http://konstgjord.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0