Beställer vibrationhalsband

Testade vibrationshalsband idag och det kändes faktiskt bra. Den var en intressant pryl, det finns två olika grad av vibrations styrka. Jag tyckte att Tyra inte blivit något illa berörd av den. Den blir säkert jättebra hjälpmedel grej för oss att få bättre kontakt. Vi använder den såklart som positiv förstärkning och inkallning. Vibration = positivt! Precis som min väckarklocka i sängen 'vibration = linda vaknar och det betyder promenad' ;)

Det behövs verkligen en sån till Tyra, hon är en hund som tar handling före tankar. Azi är mer som tankare inte handlaren. Visst ok Azi har stuckit 3 gånger under hela 6 år hos mig, men det är ingenting om man jämför med Tyra. Tyra blir låst så fort vi är i naturen, vilt är MYCKET roligare än matte. Vill hon göra något så gör hon detta genast och jag kan inte bryta hennes fixering på avstånd pga jag kan inte ropa på henne. Då får vibrationshalsband hjälpa, hoppas den funkar som vi tror. Återstår och träna och se! :)

Och till er som tycker vibrationshalsband är djurplågeri kan klicka vidare till andra bloggar. För jag skiter i vad ni tycker. Jag vet vad som är bäst för mina hundar och jag skulle aldrig utsatta dom för något ont. (brukar vilja lyssna på era åsikter, men denna här gången har jag redan kollat med flera hundpsykologer/instruktörer och redan fått påhopp på facebook och forum om halsbandet så det räcker). Amen.

Kommentarer
Postat av: JooBoo

Vibbhalsband är ingenting fel med :) elchockhalsband är tusen gånger värre hemskare! Så kör med nya halsband, spännande att höra hur den funkar ;)

2012-01-31 @ 08:44:28
URL: http://jooboo.blogg.se/
Postat av: Helena & Irwin

Topp.Jag håller på och försöker laga mitt vibrationshalsband,(billigt skräp som gärna går sönder,skickade tillbaks det en gång men det här andra verkar likadant) ska försöka få Hummer att sluta jaga harar.El iaf komma på inkallning.

Det är två funktioner.Vibration och ljud,(lite som en brandalarmsljud,fast inte lika högt).

kontrollen fungerar upp till 30 meter.

2012-01-31 @ 09:19:16
Postat av: Älvan

Tycker man är snabb med att säga allt är djurplågeri. men det är ju upp till var och en, rätt så individuellt. Jag kan hugga av min högra hand att min katt inte skulle ta illa upp om den åkte med en "kattvagn" på stan men det är djurplågeri i andras ögon.. Jag tycker det är djurplågeri när djurägare inte bryr sig om djuret och tillgodoser deras behov. Tja alla är olika haha men jag tycker det vore djurplågeri om du inte beställde halsbandet för då skulle ju hon kunna springa bort eller råka i olycka om du inte kunde få tag i henne:) hoppas du förstår hur jag menar:)

2012-01-31 @ 09:31:17
URL: http://aelvan.blogg.se/
Postat av: pshundar

hoppas allting funkar bra med halsbandet, ser fram emot att läsa om träningen :)

2012-01-31 @ 16:36:29
URL: http://pshundar.se
Postat av: Elizabeth m Fleur

Varför skulle vibrationshalsband vara djurplågeri? På vilket sätt? Vad är det för skillad jmf ett citronhalsband? Jag hoppas du får bukt med jakten. Det är så otroligt mycket bekvämare att ha en hund och inte drar som en avlöning på vilt. Mycket bättre för hunden också, som får vara mer lös.

2012-02-01 @ 11:36:32
URL: http://hem.passagen.se/ezskantz
Postat av: Anonym

Hej hej !! Är du inte kvar på FB. Tycker det va jättebra att hitta en lösning till att få kontakt med Tyra.Inte alls något djurplågeri.Kanske skulle funka på Lova i skogen oxå då hon har selektiv hörsel.Olga sticker ju aldrig.Vad har du beställt det ?? Är jätteintreserad av att testa.Däremot tycker jag ett stryp kan va djurplågeri där man har sett ägare dra och slita hur känns inte det i nacken.Vissa studier har till och med visat på wiplashskador.Hoppas allt är bra annars.

Kram till er alla från oss.

Laila

2012-02-01 @ 20:35:47
Postat av: Ebba

Nu blir jag nyfiken! Vad exakt är detta och hur använder man det/ska du använda det? :)

2012-02-02 @ 16:37:21
URL: http://ebbamolly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0