Dag 3: En ovana som du önskar att du inte hade.

Ehh, svårt...

Jag tycker den är en bra egenskap- men ibland blir det lite för mycket. Jag har otroligt jävligt sjukligt bra minne.

Jag minns allt vad någon har sagt, så jag analyserar lite för mycket ibland. Om en person har sagt något, och sen halvt år senare säger personen något annat åsikt om grejen. Så brukar jag säga "men du sa ju för halvt år sen något annat".

Det är inget jag försöker komma ihåg utan det är bara automatiskt minne, det fastnar bara helt enkelt. Jag vet exakt datum, dag, vecka, månad osv- så jag ofta tänker på vad jag gjorde eller vad som hände för exakt ett år sedan.

Ibland är det lite för överdrivet- att jag minns i princip ALLT. Det kan störa folk ibland att jag minns exakt vad som hände och vad som har sas då och så känner folk att de inte kan försvara sig när jag är så säker på min sak :) Lite härligt ibland ;) 

Julas var jag och föräldrarna lite oense om något om när det exakt hände. Jag var så säker på min sak, jag VET att det hände precis den dag och datum. Men föräldrarna sa nej, de var så säker på att det var en vecka innan. Så kollade pappa almanackan, och jag behöver inte säga vem som hade rätt :D

Ovanan, jag vill absolut ha den kvar, men kanske minska lite, inte så överdrivet, precis detaljer och om små saker som jag gör just nu liksom...

Alla mina kompisar kallar mig "du är en levande dagbok" eller "din jävla dagbok" ;)


Kommentarer
Postat av: finast

nej inte ens så säger du "halvt år sen" utan den 16 mars för helvete :D

2012-01-18 @ 22:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0