Hur kan jag lösa det här?

Vaknade precis av att jag nästan kvävdes av bajs lukt!! Alldeles riktigt Tyra har bajsat på mina kläder på golvet... Hur kan jag lösa det här med att få henne att väcka mig när hon är toalettnödig istället för att kissa/bajsa på golvet? Jag känner ju knappt när hon kryper ut från sängen eller hoppar tillbaka. Känner aldrig hundarna på nätterna, är så van att sova med de hur mkt än de rör på sig. Kanske har Tyra gnytt innan, men jag hörde så klart inte då...

Hon bajsar och kissar inte på nätterna om inte hon är väldigt nödig, (händer väldigt sällan, men det är jobbigt när det händer, för jag måste då gå upp halvsovande och börja städa och vädra ut rummet, moppa osv- blir klarvaken då :)). Vi var ju ute senaste gången kl två inatt och då bajsade hon. Hade hon inte bajsat då skulle jag ju haft väckarklocka på runt fem tiden. Men...

Hur tränar jag henne att VÄCKA mig som Azi brukar göra om de behöver gå ut på natten i nöd?

Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Om du varit ute halv två måste hon ju kunna hålla sig. Har hon ätit något hon inte tål?

Annars känns det som om du bör börja om lite med rumsrenhetsträningen, så att hon lär sig hela innebörden. :)

2012-01-16 @ 08:18:26
URL: http://pshundar.se
Postat av: Lina

Oj vad svårt problem. Hon kan ju ha gnytt så som du skriver. Men visar hon något på dagarna om hon behöver gå ut? Gör hon på något speciellt sätt då? Då kanske man kan vara noga med att belöna det, så att hon lär sig att det är bra att visa om man måste gå ut. För börjar hon göra det på dagarna så kommer det nog av sig själv på nätterna sen också..

2012-01-17 @ 09:02:33
URL: http://mybutterfly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0