Örebro, Erstavik och den nya lilla hundkamrat!



Slutet av förra veckan har vi varit i Örebro och träffat vänner, vovvar Fia och Bamse, fikat ute och hjälpt en kompis med lägenhetflytt. Mina flickor var så jäkla duktiga! Lugna när vi fixade med flytten, lugn i uteserveringar osv. Men Tyra var lite spänd hos Bamse. Drog jäkligt i koppeln när vi gick ut. Men nästa dag var hon mycket lugnare :) Azi kände sig hemma hos dom, levt mer eller mindre med dom när vi bodde i Örebro förut.

Igår gick vi i Erstavik för första gången efter ca fyra månader. Erstavik är ju Tyras värsta ställe, där växer hennes jaktinstinkt något otroligt. Men igår var det helt omvandling hos Tyra. Mycket lätt att avbryta henne och jag kunde ha henne lös med långlinan och lekte på ängen. Jag kunde även släppa henne utom kontroll och plockade blommor utan att oroa mig. Härligt! Men det tråkiga är att en massa träd har huggits ner, blev riktigt bsviken när jag såg de. Idag gick vi vid Skomakartorp. Inte varit där sen mars heller, där bröt Azi ju benet. LLäskig minnen men promenaden idag gick bra och ingen bröt ben ;)

Ang bilden, togs ikväll på kvällspromenaden. Vi gick till Älta sjön och passiv tränade mina hundar när han lekte med den lilla hunden. Tyra blev stressad och ville ha bollen också. Men efter en stund lugnade hon sig och kunde fokusera på mig. Med Azi var inga problem, hon hittade en pinne att leka med som vanligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0