Aktiverings promenad + Azis hälsa

Ikväll ska jag och Tyra iväg på "aktiverings promenad" och träffa en annan hundpsykolog som jag ska prata med om Tyras jaktinstinkt. Det är alltid bra med många olika perspektiv, kunskaper, erfarenheter, åsikter och så får jag många olika svar som jag kan sen välja vad som passar mig och Tyra.

Det är också bra träning för oss att promenera i grupp, framförallt med främmande hundar. Så Tyra ska lära och ha kontakt med mig hela tiden. Vi ska göra olika aktivering också. Det behöver vi verkligen. Blir skoj!

Idag är Azi något mer vaken i huvudet, hon viftade på svansen när vi vaknade imorse. Men hon ville inte kissa fortfarande. Hon har snart inte kissat på 24 timmar! Jag fixade en sån "sjuk bur" till henne, så hon fick ligga i en nytvättad mysig täcke i korgen med kompost galler runt så hon inte ska bli störd av Tyra. Eller hon inte ska känna sig tvingad att resa upp sig för att hälsa på oss eller nåt sånt. Men hon dricker lite och har ätit lite.

Hennes "sjukbur".

Hon står så där helt stilla hela tiden när vi är ute. Vänsta framben kan hon inte stödja på.


Kommentarer
Postat av: Emma

Nawww, en skadad Chanelle hälsar att Azi ska krya på sig! ;3 <3

2012-03-14 @ 12:00:21
URL: http://coolridged.blogg.se/
Postat av: Pea

Åh, blir så ledsen när jag ser bilderna.. :(

Men som du skrev, hon är stark och klarar nog det :) <3 Jag och Mollie tänker på er <3

2012-03-14 @ 17:20:39
URL: http://peas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0