Strålande väder i Erstavik!

Efter min och Azis lilla promenad i solsken tog jag och Tyra en riktig lång promenad, 1,4 mil på 4½ timmar i Erstavik. Strålande väder, helt underbart! Vi cyklade först till Erstavik slottet, gömde cykeln, sen gick vi runda Trehörningen/Lundsjön/Dammsjön. Stannade och tog massa pauser och åt flera mellis å solade! (Sooolbränd i ansiktet nu!). 

Efter en långpromenad kom vi fram till Erstavik strand. Där vågade jag ha Tyra lös en stund, hon hade inga överskottsenergi kvar i sig och det finns inga vilt där. Så släppte jag henne, men jag hoppade hela tiden för att hon skulle hålla fokus på mig hela tiden. Det gick rätt bra, en enda gången hon blev fixerad var på en pinne i vattnet, så hoppade hon in i vattnet - PLASK! :) 

Så glad jag var när vi cyklade en extra omväg hemåt. Nöjd med promenaden och Tyra kunde vara lös liiiite, glädjer mig! Och det glädjer mig att Azi försökte skutta runt som hon brukade när vi kommer hem. Hon är pigg och glad, men jag fick hålla fast henne så hon inte ska skada sig ännu mer. Tokern! Glad också av att jag bor precis nära en oslagsbar natur som man kan njuta av och man finner alltid nya vägar. Det tar aldrig slut, skulle inte vilja lämna Nacka faktiskt! Enda som jag mår dåligt idag - Att Azi missade hela promenaden, hon skulle ha älskat detta! :(

Hundarna har fått lite BARF och är nöjd för dagen!

Stilig Tyra som älskar hoppa hööögt, höööögt!

Visar stolt sin trofe som hon har gnagat på, påstår hon! Tror ni på de? ;)
Solpaus vid Lundsjön!

Erstavik strand!

Liiite lös!

Cykelturen hemåt!


Kommentarer
Postat av: Sofia

sv: Vi tror nog att omplacering är bäst ändå :(

Alltså det går ju givetvis att träna henne, men det skulle ta MYCKET tid att jobba med en osäker och den tiden har vi inte i dagsläget :/ sedan är det det här med aktiveringen. Vi sökte vanlig labbe, inte jaktlabbe som kräver så otroligt mycket... helt fel blev det.

Vi vet inte alls hur det var hos uppfödaren, jag menar... hennes tips för första nätterna med 8veckors valpen var "lämna den instängd och ensam i ett rum de första nätterna så att den vänjer sig". Vad är det för tips?! :s

Tiken var likadan och skällig och konstig nu när jag tänker efter, så det är nog även arv. Det spelar ingen roll egentligen, huvudsaken är att något görs trots allt!



Hon får inte gå promenader med honom förrän han går helt bra i kopplet. Koppelträningen var förstörd i flera månader pga henne haha ;)

2012-03-15 @ 16:47:48
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Emmy

Vilket fint halsband hon hade;P Lyra har ju likadant!

2012-03-15 @ 18:16:00
URL: http://memyselfandmydog.blogspot.com/
Postat av: Anna @ Rocktassar

OJ! Det var en LÅNG promenad! Lyxigt <3 Mina hundar är avundsjuka, haha!



Härliga bilder!

2012-03-15 @ 20:51:24
URL: http://rocktassar.se
Postat av: emelie & berit

verkar vara ett härligt ställe att utforska! :)



stackars lilla azi. :( hoppas inte hon får ont i andra frambenet nu då när hon måste lägga all tyngd där.

2012-03-16 @ 11:23:27
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Anna-Carin

Oj vilket väder :O Här har vi fortfarande snö, dock inte så himla mycket men ändå, snö!

2012-03-19 @ 20:10:38
URL: http://www.lillaliam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0