Lite snabb uppdatering

Oj hej, jag har visst inte skrivit nåt på jättelänge, alltså för att vara jag :) Skönt med litet paus från bloggen faktiskt. Det händer saker runtomkring oss hela tiden så jag inte hinner sitta nåt vid datorn faktiskt. Nu bloggar jag lite snabbt.



Jag har gjort klar i trädgården med 1,80m högt staketet och det liknar en hundgård, och hundarna har fått vara själva i hundgården när de är ensamma hemma. De trivs faktiskt med detta - de får se grannarna, fåglar, sola, kissa/bajsa, leka osv. Istället för att ligga i hundrummet och sova hela tiden. De brukar bli trötta efter ha varit i hundgården. Har en hundkoja också som de kan söka skydd inför regn och kyla. Så nöjd här!

Azis skada läker jättebra, hon haltar knappt, har knappt ont och hon har börjat följa med på längre promenader och fått vara lös så länge hon inte springer. Positivt det! En månad till - så är hon frisk tror jag!

Tyra har åkt bort en helg ifrån mig och Azi. Det är jätteskönt att umgås själv med Azi en helhelg. Sedan blev hundarna superlyckliga när de träffade igen, gulligt. Tyra har kunnat vara lös mer och mer utan att jag oroar mig. Jag har gett henne större rum och gett henne chans visa att jag ska kunna lita på henne och det har blivit ett stort försprång i vår träning.



Jag är klar nu 4 av 10 delar i hunddagisföreståndare utbildning. Senaste gången läste vi om smittspridning och hundens sjukvård. Azi var med under utbildningen, hon låg bredvid mig och
sov hela dagen. Duktig flicka!

- Går genom era kommentar och mail inom kort. Har inte tid just nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0