Göteborg över helgen (5 dagar)

Torsdags mitt på dagen åkte jag och Tyra iväg till Göteborg. Det gick smidigt med tåget - inga förseningar osv, det var 7 hundar + 1 katt + Tyra på djurvagnen men alla var lugna och snälla. Jag hade tur som ingen satt bredvid mig så Tyra fick ligga på stolen och sov där hela vägen, medans andra hundar låg på golvet. Haha, samma sak med hemvägen, fast det var bara 2 hundar + 1 katt + Tyra i djurvagnen då.
 
När jag kom fram - så klart tog jag en cacha på tågstationen. Sen åkte vi ut till landet, Härryda. Där mötte Tyra med stora glädje den bruna labradorn Romeo! De fick rasta först och inte hälsa på varandra, sen släppte vi dom i hundgården - fullmedvetenlös! 
 
Julia är höggravid och föder om 4 veckor - så hon har inte kunnat eller orkat göra någonting med Romeo ett tag nu. Så jag hälpte henne och tog långapromenader med hundarna fredag 8 km, lördag 1,6 mil och söndag 1,3 mil. De har också fått leka mycket  hundgården och vistas där för det mesta när det var ljust ute. Fredagen var vi också hos veterinären - Blåstjärnan (Tyra har varit där med uppfödaren när hon var valp ;) Det var där hon gjorde hennes hörseltest). Romeo skulle vaccineras och kolla i öronen.
 
Rena lekstugan för Tyra och semester för mig under helgen. Ätit gott, slappat och snackade en massa.

Kom hem imorse med 8 tåget, framme i Älta 12.00, så somnade jag och Tyra i sängen tills 15.00. Sen har vi latat hittills, skööönt med vila efter aktiv helg. Puuuh!

Det var så roligt med katten tyckte Tyra första dagen när vi kom dit, men sen lugnade hon ner sig.

Bästa vänner som delar bädd! Azis bästa vän (förutom Tyra) var ju Bamse, och nu med tiden har jag märkt att Tyra gillar Romeo väldigt mycket och de funkar så bra ihop i alla tillfällen - till och med utfodrning. Han är nog den enda hund förutom med Azi jag vågar lämna Tyra ensam med.
Somnade så gott efter en lång dag. Så klart är tungan ute :)
Frös efter kvällspromenaden och lek i hundgården.

Hundgården! Med uppvärmd lekstuga!

Långpromenaden på lördagen.

Delar bädden igen!! ;)

Sötaste Romeo!

Så sötaste katten, Lucy, låg på ryggen mitt på golvet! Trygg!
Här sover alla tre ;)

Igår kväll fick hundarna varsin märgben. Uppskattades av hundarna, vad annars? Hehe!


 

Kommentarer
Postat av: Bella

mysiga bilder! :)

2012-11-20 @ 11:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0