Ingen fara med Tyra!!

Imorse var hon hur pigg som helst och benet var normal! Puuuh, så det var nog bara en smäll hon fick och kanske lite inre blödning.
 
Så träffade vi Donna som planerat och gick i 3 timmar i det sköna vädret. Dessutom jätteskönt så är jag riktigt frisk, lite förkyld- men nåja det är väl inget.
 
Fick papper om utbildningen jag ska gå 22-23 sept och 7-8 oktober, så sen är jag klar med hunddagisföreståndare utbildningen. Så jävlaskönt! Ska förplugga lite så det inte blir alldeles för tungt under lektionen. Det är lite extra tufft för döva att gå på föreläsningar, det blir så spänt hela tiden. Jag hinner inte ens skriva ned sakerna eftersom jag måste hålla fokus på tolken HELA TIDEN, tittar jag bort ett par sekunder, missar jag viktiga information. Ni hörande kan koppla av och titta ned, samtidigt rita figurer på pappret (har sett en del göra det haha). Men det kan vi inte göra något annat än hela tiden ha super ögonkoll på tolken. Så jag får migrän varjekväll efter föreläsningar. Det är tungt, så är det lättare om jag läser lite innan så jag vet ungefärlig så kan jag koppla av lite mer...
 
 

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Vad skönt att höra att Tyra mår ok!!!

Kul med utbildning! Har,så klart, svårt att föreställa mig, hur jobbigt det kan vara att inte höra. Som på en föreläsning.......Men, jag är säker på att du fixar det galant ;-)
Kram på dig ;-)

2012-09-10 @ 21:23:17
URL: http://quilaoronja.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0