Andra dagen på jobbet!

Imorse öppnade vi dagiset - så det betyder att väckarklockan ringde (vibbade) 05.00, vi klev upp 05.30. Åkte iväg 06.25. Öppningen gick snabbt då vi har 50 hundar och det kommer in hundar hela tiden. Vid tio var det dags för promenad - vi gick mot tantolunden. Tog 1 timme - Tyra bar 1,5 kg klövjeväskan under promenaden. Efter tantolundenpromenaden tog vi ut de mindre hundarna, Tyra följde med igen på promenaden, ca 45 minuter. Utan klövjeväska.

Jag gillar inte och ha halti på Tyra, men måste ha det då hon blir så dragig när vi går med flera hundar, hoppas hon vänjer sig småningom. Hon behövde inte ha halit på förra dagis vi jobbade på, så får vi hoppas att hon vänjer sig och så klart tränar vi också.


Efter promenaden strechade jag Tyra ordentligt - så under lunchen somnade hon riktigt gott på mig under prickiga filten ;) 

 
Slutade vid tre tiden idag - så gick vi mot Gullmarsplan istället för att ta tunnelbanan, mysigt och gå i regn!  Hemma, helt slut blev vi. Tyra fick en köttigt lammben och sen vibbade jag henne på vibbplattan. Sedan blev det vila hela eftermiddagen - och kommer göra det vidare, ska se på Mot alla Odds nu!

Kommentarer
Postat av: Petra, Skurk och valpen

Hihi, jag förstår verkligen att hon är trött! Inte bara för alla promenader.. i huvudet också! :-D
Ja jag jobbar som vanligt som fritidsledare nu efter valpsemestern :-)

2013-04-16 @ 23:24:39
URL: http://etthundansliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0