Idag är min första dag som icke arbetslös! Börjat jobba på hunddagis!

Så här laddade Tyra inför dagen när vi kom till dagiset imorse.



Det gick jättebra idag, Tyra kände igen hundarna - vi har varit där förut. På förmiddag promenaden följde Tyra med två gånger dvs två grupper så hon får en längre promenad som hon behöver! :) Gick 2 timmar förmiddagen och i eftermiddagen gick hon med en grupp bara då det regnade och regnade. Tyckte synd om Tyra, så hon fick vila mer i filten och gå med en grupp bara. 1 timme. Så hon har fått sin 3 timmars promenad idag - nöjd!

 
Ikväll när vi kom hem - utslagen, kommer vara så här trött i några veckor tills vi vant oss att ha rutiner och alltid kliva upp på morgonen på bestämd tid. Jag har ju gått upp lite hur jag vill på 15 månader nu, men jag är glad då jag går upp oftast 6-8 ändå även jag var arbetslös, jag är inte sån som sover bort dagarna!
 
Hjärngympa för mig också på jobbet då vi har cirka 50 hundar på dagiset, så ska jag komma ihåg alla deras namn och vilka box de tillhör. Men idag klarade jag mig galant, minns allt från förra gången jag var där. Nu är det att känna igen allas mattar, hussar, barn, mormor, morfar, farfar, farmor, släktningar, vänner bla bla som hämtar hundarna, haha!

Kommentarer
Postat av: Malin & Dylan

Grattis!! :) Vilket dagis är det?

2013-04-15 @ 22:04:00
URL: http://www.hundendylan.se
Postat av: Petra, Skurk och valpen

Grattis till jobbet! :-D vad kul att få jobba på hunddagis!

2013-04-15 @ 22:54:32
URL: http://etthundansliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0