Jag har ju inte skrivit om hur Tyra har haft när jag var på Alperna!

Min mamma tog henne hela veckan dvs på helger på landet med min pappa, sen under veckorna bodde mamma i Älta med Tyra. Karin med Donna tog henne på dagarna när mamma jobbade. Skönt att det ordnade sig så bra!
 
Under helgen tog pappa ut Tyra på skidtur på sjön två gånger, Tyra sprang av glädjen - skönt att hon kan få motionera det hon brukade även jag inte finns i Sverige. TACK PAPPA! <3
 
Mamma tog ut henne på långpromenader och hade långlinan så Tyra fick springa efter bollar/pinnar på sjön också! Karin hade henne hela dagarna när mamma var borta långa dagar på jobbet. De har gått runt Flaten, varit på skarpnäck hundrasthage osv. Dessutom lärde Tyra känna mer deras nya valp Nebbo.
 
På nätterna sov Tyra hos mamma här i Älta, skönt det! På landet föredrar Tyra sova själv på soffan i vardagsrummet.
 
Jag var jättenervös att möta Tyra igen - efter 8 dagar! Aldrig har vi varit borta från varandra så länge. Men jag hade aningar om hur Tyra skulle bete sig. Och jag hade rätt. När vi mötte i hallen , Tyra kom hem från landet, såg hon mig i hallen. Viftade lite på svansen och gav mig en puss- sen sprang hon in till mitt rum och sov på min säng. INGET MER ÄN SÅ! Inte alls sån där glädjeglad, hon var JÄTTESUR på mig! När jag försökte krama och pussa henne, försökte hon slingra sig ur och flyttade på sig. 
 
Stackars lilla som kände sig övergiven av mig när jag reste iväg... :( Men hon har fått det bästa hon kunde få under veckan jag var bortrest. Inte ofta hundar får lika bra hos hundvakterna - jag är super nöjd,
 
STORT TACK TILL ER MAMMA & PAPPA! Och Karin som tog på dagarna! :)
 
Meeen lite senare när jag kom till sängen - flyttade Tyra och sov bredvid mina ben, det räckte tyckte hon ;) Så hon har trots allt saknat mig, tror ni? Liiiite tror jag åtminstone :D

Kommentarer
Postat av: Malin & Dylan

hehe, sööt! Sådär brukar mammas och pappas hund oxå vara! Han hälsar knappt på mamma när de varit borta för att då är han arg på henne (mamma är favvisen) men pappa blir han jätteglad att se.
Så roliga dom är! <3

Vi åker till London i helgen och Dylan ska vara hos mamma och pappa. Men jag har varit ifrån honom under några veckor förut så jag vet att han blir så glad att han skakar när jag kommer hem typ :P

2013-04-15 @ 13:17:56
URL: http://www.hundendylan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0