Sörmlandsleden; etapp 4 Tyresta by - Rudans gård

Idag beträdde jag en ny etapp av Sörmansleden! Gick med Anton och Xtra&Ralph och så klart Tyra. Vi mötte imorse 09.20 i Handenterminalen för att ta bussen 834 till Tyresta By. Där gick vi lite fel först, hittade inte riktigt leden, men en stund letande med hjälp av de som jobbade på naturrum där hittade vi. Så började vi gå. Det var snö att gå på hela vägen - väldigt jobbigt, svettigt, tog så lång tid! Men vi kämpade i ganska bra tempo ändå. Det var 8,5 km, och vi gick på 3 timmar. Härligt!

Soooolbränd blev jag i ansiktet, jösses! Nu börjas det igen, får lätt färg tidigt på våren då jag är ute mycket, skönt det ;) Under promenaden hittade vi faktiskt en huggorm! Läskigt men mäktigt!

Vi fick kämpa oss för det mesta genom sådana där stigar med nedfallda träd och djupsnö! ;)

Huggormen!
 
Tyra var super super super trött när hon kom hem, skönt med en riktigt trött hund! Så lämnade jag henne hemma och drog till Tyresö och gick på en teorilektion där på trafikskolan. Nu är jag hemma igen och ska se på Prison Break, har börjat följa serien igen ;) Så jävla bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0