De senaste dagarna... Nyheter!

Fredags var jag + två kompisar på Kolmården! Jag tog så klart med mina hundar dit, fast de blev lämnad till Timmergatahundpensionat, varmt rekommenderas! Där är en mysig miljö, många stora fina hundhagar. Tyra och Sauron har varit i en hundgård större delen av dagen, rätt stort så de kunde springa och busa! När jag kom dit låg Tyra och sov på en träbänk, tryggt och se - så verkade det som att hundarna har haft det trevligt! Sauron stod så klart vid grinden direkt, haha.
 
Kolmården var rätt mysigt, fint där! Massa minnen och det var roligt och se olika djur på nära håll. Den nya Delfinshow var riktigt snygg! Fint renoverat! :)
 
Lördag; Vi började dagen med klövjeväska/dragträning. Tyra drog mig på sele och Sauron bar klövjeväskan. Vi gick  2 timmar tillsammans med Anton & Ralph! Mysigt, senare på kvällen var jag ute på stan med en kompis och åt thaimat! Hundarna var ensamma hemma, inga problem alls!


Kolla vilka gulliga halsband jag har köpt till dom ;) Jag vet att jag köper hela tiden... Men de kostade 30 kr bara! :D
 
Söndag; Jag och Sauron var på skogsagilitykurs hos Hundens Hus. Jag är inte riktigt nöjd med hur de ordnade kursen, men vi får se hur det är nästa vecka. Hoppas det blir bättre - dessvärre var tolken inte alls bra, jag är inte alls nöjd, har mailat för att byta tolk. På kvällen körde vi lite personsök med Anton, Sofia, Ralph och Xtra i kyrkogården i Älta. Sauron kunde ju vara lös så han fick köra personsök och sökte mig, han tyckte det var riktigt roligt och gjorde det bra ifrån sig! Tyra fick köra uppletande och apport träning i långlinan :) Efter den sena hundträningen gick vi till en inhängad för att släppa hundarnas sista energi - busade rejält innan sovdags!
 
Trött och nöjda hundar i sängen just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0