Kommit igång med träning ordentligt för hundarna nu!

Nu börjar vi igång med seriöst träning efter lite sommarvila för hundarna & för mig. Jag SKA SLUTA med cola, chips och godis på vardagar som jag ätit lite varjedag nu under min semester. När jag börjar jobba ska det ske endast på helger, och lite i mängden! ;)
 
Hundarna har kommit igång med ordentlig träning nu. Det uppskattas. Igår bitti klev jag upp 5.30 för att motionera på 8 km och hundarna drog 3 kg var dragweight. Det var så härligt därute i naturen så tidigt på morgonen - bara vi var ute! :D Var hemma igen vid 8 tiden, hundarna var trötta. 
 
Värmde upp hundarna med lite spring, lek, dogparkour!
Dragträningen!


Det blev bara 2 timmars vila för att sedan vid 10 gå ut igen för att träffa Kaje med hennes två Parson Donna och Nebbo.
 
Vi gick på 3 timmars promenad med mentaltövningar, dogparkour och passivitet! Därefter blev hundarna HELT SLUTKÖRDA att de sov så djupt och så hårt!! :) 



Efter all träning lämnades hundarna ensamma hemma i 5 timmar. De fick vara lösa i huset, det gick så bra, Sauron rev ingenting ner och verkar som de har bara sovit i soffan! Sauron kom ner från övervåningen när brorsan kom hem - och inget var rörigt däruppe, så det var nog så han har bara sovit! Tyra med! :)

Kommentarer
Postat av: Emmy

Har du skaffat en ny stjärna?? Har inte tittat in här på länge men tycker helt klart att det ser ut så=)
Roligt!
Kram från mig & Lyra

2013-09-04 @ 11:28:41
URL: http://memyselfandmydog.blogspot.se/
Postat av: Sara, Ådi & Axel

Såg härligt ut! :D

2013-10-02 @ 18:02:32
URL: http://slw.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0