Hundsim + Vibbplattan!

Igår bitti gick jag och Tyra en timme ut i solen, varav 25 minuter med viktmanschetter.



Efter promenaden åkte jag till jobbet- snälla Anton hjälpte mig med Tyra igår. Då Tyras dagmatte inte kan ta Tyra lika mycket nu pga hon har en valp hemma som hon hämtade lördags. Anton gick med Tyra en timme på dagen, sen gjorde han henne sällskap en stund på eftermiddagen - mot 15.30 åkte de tillsammans buss förbi mitt jobb så hoppade jag in i bussen för att åka till Kungens Kurva. Det är FÖRSTA GÅNGEN någon annan åker helt själv buss med Tyra på 2 år! Det har bara varit jag som åkt buss med Tyra, gud vad bra Tyra uppförde sig - hon är nog nöstan 100% rehabliterad nu ifrån stressen och osäkerhet. Härligt!
 
Dit åkte vi för hundsim + vibbplattan!


Kurvansdjurhälsa - lokalen är fd skyddsrum - liten om man jämfört med Haninge Hundhälsa. Men det var trevlig personal som jobbade där. Började med att duscha Tyra, hon stegerade och ville absolut inte bli duschad. Sen måste jag lyfta ner Tyra till vattnet, hon vägrade och gå in i poolen själv. 
 
Första sekunderna simmade hon som en "panik sim", ville gå upp ffrån poolen och ögonen blev heltstora - ojjj stackars henne, men jag höll mig lugn och visade henne att det inte var farligt. Efter en stund simmade hon lugnt, men tyckte så klart inte detta var världens roligaste, haha. Instruktören sa att Tyra var väldigt stark hund och hon fick kämpa för att hålla emot henne. Kul höra! :) 

 
Hon simmade 2 minuter x 3 gånger. Efter en stund kom hennes enorma tunga ut, haha. Mentalt jobb för henne mest istället för fysisk tror jag.



Efter simmet visade instruktören oss till ett mysigt litet rum med mysig lampa, vibb plattan. Tyra kopplade av där på plattan. 

 
Nöjd med Tyras insats - det blir fler gånger med hundsim för Tyra! Typ en gång i veckan/varann vecka. Gör det pga motions skull och bra för kroppen... Sen till sommaren ska jag lära henne simma i sjön! :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Duktig Tyra!!!
Puss puss

2013-02-28 @ 09:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0