Nu blir det samma vits hela tiden - hallå vi lever - hallå vi lever - haha!

Ja, vi är här igen nu efter en lång och intenstivt vecka - eller ja, jag var varit sjuk onsdags och torsdags. Men firade en mysig alla hjärtans dag med en kompis å Tyra. Tyra fick en hjärtatårta av mig! ;)
 
Fredagen blev en hellugn dag tills kvällen så kom Ira med sin Mio, har inte träffat dom sen 3 år! Tre år! Så äntligen sågs vi och åt sushi - det säljs visst i Älta Centrum, så god, kommer bli stamkund dit nu, haha! Jag blev förvånad hur lugn Tyra är; Mio och Tyra har aldrig träffats ändå kan Tyra ligga lugnt i korgen utan att få hälsa på Mio alls. Mio är lite känslig mot större hundar, när vi var ute och gick så nosade de lite på varandra, inget mer. Duktig lilla Tyra!

 
Lördagen åkte jag och Tyra till Solna Centrum och besökte min morfars nya hem, på äldrehemmet, rätt nice där, tur det. Tyra fick följa med in, hundvänligt alltså! Tyra skötte sig utmärkt, låg hel lugn där jag sa åt henne ligga under hela besöket. Efter besöket såg vi på brorsans match vid Skytteholms fotbollsplanerna. På kvällen åt vi middag och chillade på landet.

Fick klä på Tyra extra kläder och skorna när vi såg på matchen - hon frööös så :) 
 
Idag tog jag och mamma en mysig ispromenad runt Orlången sjö, snöade en massa men det var flera folk och hundar på isen. Tyra sprang och lekte i långlinan, sedan åkte vi runt med bil på några ärenden - jag körde hela tiden. Sen körde jag ända från landets dörr till mitt hem i Älta, så stolt över mig själv. Snart körkort ;)
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Mysigt!!

2013-02-25 @ 16:37:55
URL: http://ebbamolly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0