Vår vecka...!

I veckan har jag jobbat 3 dagar, så har Tyra varit hos dagmatte + 3 andra hundar, Tyra blir alltid så trött när hon har varit där. De går på långapromenader, leker i hundrasthage och torsdags fick hon en ordentlig koppelpromenad med henne. Tyra går bra i koppeln hos dom, men inte fot liksom, hon går en bit från henne men inte utsträckt koppeln. Ibland använder hon haltin - beroende på situationen. 
 
Ebba, My, Donna & Tyra!
 
Tyras rehab; Fick hem viktmanschetter onsdags, så har vi kört detta 4 dagar. Tyra accepterar detta utan problem. 
 
Vecka 1. 25g (per ben), 15 minuter promenad, varann dag bak och fram ben, 1 dag vila.
Vecka 2. 50g (per ben), 15 minuter promenad, varann dag bak och fram ben, 1 dag vila.
Vecka 3. 50g (per ben), 20 minuter promenad, varann dag bak och fram ben, 1 dag vila.
Vecka 4. 50g (per ben), 25 minuter promenad, varann dag bak och fram ben, 1 dag vila.
 
Pilatesboll får hon träna balansera på, gå runt på osv... Tyra tycker att detta är riktigt roligt, hon är så modig - hoppar på den utan problem även den är ostadig och flaxar när Tyra står på den. Modiga hund :) 
 
Vecka 1. 1 minut x 3 gånger med 1 minut vila emellan.
Vecka 2. 1 minut x 4 gånger med 1 minut vila emellan.
Vecka 3. 2 minut x 3 gånger med 1 minut vila emellan.
Vecka 4. 2 minut x 4 gånger med 1 minut vila emellan.
 
Hon får inte dra något nu, alltså inte träna med belastning men får springa bredvid cykel osv, allt är tillåtet utan "belastningträning". Så fick hon springa bredvid mig på Hellasgården igår, jag åkte skridskor - stort skillnad att få jobba själv med skridskor eller låta Tyra dra mig, haha. Igår hade jag först halti på henne, för hon blev SÅ TOKIG och ville rusa iväg och "dra" mig, så fick hon springa 3 km med haltin, så blev hon lugnare sen kunde hon springa bredvid mig resten av 5 km i halsband :) Men vi fick inte nog - vi gick sen hem från Hellasgården på 6 km, härligt! Hem blev det pilatesboll träning för Tyra och gymma för mig (har mini gym i källaren hos oss). 
 
 
På kvällen fick Tyra en höns klo att äta till som fredagsgottis :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0