Intensiv hundhelg för mig och Tyra! - Helt slut på sängen här nu vi! ;)

Läggdags för oss 22.00 idag!! 
 
Fredags lämnade jag Tyra hos hundvakten och sedan åkte jag iväg upp till Borlänge hos en kompis och det blev sent på kvällen. 
 
Dagen därpå klev jag upp tidigt och väckte mina kompisar för att sedan gå till affären och handlade frukost. Åt tillsammans i köket, med hundarna. Kompisen som jag sov hos har en foderhund en staffe, döv ;), 7 månader. Skiiit söt! Liknar otroligt mycket Tyra, blev så förälskad i honom - samt saknade jag hem till Tyra. Tyra hade sovit jättebra hos hundvakten! Hon har inte sovit bort hos någon UTAN mig på 20 månader! Jag hade inte tillåtit detta, folk hade istället sovit hos mig för att vakta Tyra. Eller sov Tyra hos mina föräldrar. Inte hos nån annan - och det gick utmärkt bra! Sov hela natten i sängen med dom, guud skönt och höra! <3
 
Senare var det dags och hälsa på Faluns gruvan. Kul! Seeen blev det efterlängtade DRAGHUND SM på Lugnet! Härligt och rysande upplevelse! Synd dock ingen släde - bara linkörning, men lika härligt!



Söta Mira!

Jag & Luke!

Luke & Mira busar

Falun gruvan

Åskådare på Draghund SM! Luke frös så mycket att han fick ha BoT täcke, sen overall och skorna. Det värmde upp honom verkligen. Han blev varm och glad :D
 
Tyra följde med till hundvaktens kurs hos Hundläroverket, Hundmöte/Skvaller kurs. Tyra låg där hela kursen tyst och var lugn. Men på slutet började hon bli rastlös av att ligga still i 3 timmar, gnällde lite. Men otroligt bra passivträning för henne!
 
18.30 kom Tyra hem till mig, brorsan tog emot henne från hundvakten. Jag kom hem 19.00. Jag hade längtat efter Tyra sååå mycket, var så glad när jag såg Tyra. Men ... Tyra sket totalt i mig! Hon blev inte ens glad! Hon såg att jag kom, jaha, sen somnade hon på en gång direkt. Så trött hon var, och så tror jag att hon blev sur på mig att jag lämnade bort henne en natt, precis som Azi brukade bli! :D Men när vi skulle sova, kröp Tyra upp till mig och pussade. Se där! ;)

Idag sov tog vi en lång sovmorgon - helt lugn morgon/dag. 14.30, dags för rallykurs hos Hundläroverket! Det fungerade bra för oss idag - ska träna mer på bakdelskontroll, för att få Tyra vilja förflytta sig närmare mig och sitta helt rakt fram. Det är vad vi ska träna på - och liggande! Hon lägger sig annorlunda när vi tränar rally och vanlig vardagskommando här hemma. Hon lägger sig helt fel när vi kör med rallyträningen, så ska träna bort detta :) - Hon ligger rakt, ja, men har frambenen för utsträckt, inte helt på golvet liksom.

Sovmorgon :D
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad kul du har haft! :)

Drag är något jag verkligen också vill testa på Viggo! Har velat på Ronja också men hon vill inte :(

Alltså har en fråga till dig ang. motion till Viggo. Han är helt total galen inne, tar det inte lugnt först på kvällen. Visst han är valp men han leker och leker och leker hela tiden. Vad jag har blivit tillsagd är att han inte alls får gå långt utan vi ska passivitetträna, miljöträna och relationträna. Det är vad vi ska satsa på liksom och det gör jag. Men sen då? När han ska äta kör jag på shaping så han får jobba för maten och det tröttar ut honom för stunden men sen är han igång igen.
Hur hade du gjort? Ska jag bita ihop eller kan jag ta långpromenader (för honom, ca 5-6km)? Och då tänker jag mig liksom att det blir miljö- och relationsträning i ett. Men vill absolut inte ha en överstimulerad hund, jag vill inte heller ha en understimulerad...

2013-01-27 @ 22:20:48
URL: http://ericasvovvar.wordpress.com
Postat av: AC

Det var kul att se dig på SM! Ursäkta att jag inte stannade längre, jag var lite nervös inför starten och är då lite i min egna bubbla :) har typ 100 saker som jag måste göra innan, rutinmänniska vet du ;) kul att du fick mig på film, har ett tag kvar innan jag ser ut som ett proffs men det ser ju hyffsat okej ut XD

2013-01-27 @ 22:59:30
URL: http://www.lillaliam.se
Postat av: Anneli

Grattis Linda!
Du vann Första Hjälpen Kit i min tävling. Skicka mig din adress så kommer vinsten på posten.

2013-01-28 @ 16:12:39
URL: http://hundisthlm.blogg.se
Postat av: Lena, Hemmliz, Kooláx

Halloj!

Härligt klipp med förare och vovvar, måste ha varit härligt att få uppleva detta. Vilket fart de har och glädje.

2013-02-03 @ 01:56:19
URL: http://schavervovvarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0