Lite mer om utställningen

Nu hinner jag berätta lite om utställningen, hann inte lördags - hade gäster hos mig på kvällen. Och igår var jag supertrött hela dagen, Tyra med, haha :)

Jag tvekade länge om jag skulle ställa ut Tyra, jag anmälde mig ändå, men hade inte betalat.... Tills dan innan sista dagen för betalningen tog jag modet och betalde för utställningen. När jag klickade på godkänd, ångrade jag mig! Men nu ångrar jag inget! 

När vi kom dit - var Tyra så stressad att hon blev rosa färgad i ansiktet, det får hon när hon är superstressad, hon skrek och skrek. Men när vi kom upp och efter vaccinkontroll (kissa på golvet när vi stod i kön), hittade vi en plats att vara hela dagen vid ringen. Började Tyra bli lugn, stressad ibland, men kunde varva ner ganska snabbt. Glad av att träffa nya folk som hälsade på henne, vi gick runt och kollade på djur- djuren som hon reagerade mest på var illern och korna :)) 
 
Ringen var precis bredvid kaninhoppning, ganska dumt planering av arrangörerna, men det funkade ganska bra för Tyra ändå. När hon fick syn på kaninerna, blev hon väldigt fixerad, men inte stressad. Hon kunde avbryta detta ganska bra när jag sökte kontakt med henne. Störde liksom inte henne. Tur det.
 
Efter vi gått in på ringen efter en långväntan, hela dagen! Kom dit vid 9.15, jag ställde ut 15.45, haha. Men då hade Tyra fått chansen och varva ner och bli van vid miljön ordentligt innan vi gick in. Fördel ändå. Efteråt kände jag att jag har vunnit allra bästa pris - relation med Tyra! Vi har nu tagit ett stort kliv framåt i vår träning, så känner jag att vi är redo och komma ut till tävlingar (syftar på rallylydnad, och så klart ska jag ställa ut igen henne).




Kommentarer
Postat av: Mirjam

Jätte kul och fint!!

2013-01-07 @ 11:13:51
Postat av: Christoffer

Underbart att se er arbeta med varandra! Riktigt inspererande. Har hört mycket bra om dig och det va kul att äntligen få se er! :)

Hoppas ni kommer på fler utställningar i framtiden!

All lycka till er!

2013-01-07 @ 11:30:18
Postat av: PvN

Såklart att ni grejade det! :D

2013-01-07 @ 12:46:56
URL: http://pvn.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej! Svårt att svara på dina frågor då Fara är min första holländska herdehund och bara 3 och en halv månad :) Men vet att många kör barmarksdrag med dom, och även drag på skidor med mera. Jag har fått uppfattning om att det är en hund med mycket uthållighet och som älskar att arbeta! Men det bästa du kan göra är att kontakta en kennel som är uppfödare på holländsk herdehund. De kan svara dig bäst :) Jenny, uppfödare på Canine For Use kennel är en person jag skulle rekommendera att du kontaktar med dina frågor :)

Lycka till och hoppas du hittar dina svar! :)

MVH Emelie

2013-01-07 @ 14:28:41
URL: http://dogs4work.hundpoolen.nu/
Postat av: Anna

Vad kul att det gick bra för er! Tyra har verkligen ett helt underbart steg, vilken attityd! :D
Bra jobbat!

2013-01-08 @ 20:39:39
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: Anki

Jössös va duktiga ni är!!! Blir så glad.
Lycka till i fortsättningen med utsätllningar, ni är som gjorda för varandra. Kram till er♥♥♥

Postat av: jossan

härligt å se er tsm, ni båda är så duktiga! tyra har pi utvecklats mycket tack vare både sig själv å dig!

2013-01-10 @ 17:21:24
Postat av: Helena

Vd duktiga ni är!

2013-01-11 @ 21:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0