Morgontur på 2 km!

Imorse klev vi upp tidigt och gick til Ältasjön och körde litet drag. På 2 km bara, då Tyra är trött. Hon började hoppa och försökte stjäla mina vantar när vi kom upp till 1,8 km, så avbröt vi och tog en promenad runt halva sjön :) Jag var ensam på sjön först, lite läskigt - har inte ens isdubbar, måste köpa idag! Men sen var det en tjej som lekte med sin hund på sjön också och en gubbe som åkte skidor. Tyra sprang enkelt förbi hunden som tjejen lekte med, skönt att hon struntar i andra hundar :))
 
Nu äter vi både rejäla fruksot och ska slappa lite - mellan 11-12 kommer Tyras dagmatte och de ska nog in till stan och ta en promenad. Jag jobbar 13-18 idag, så skönt med en trött hund när jag kommit hem ;)
 
Hur är era hundar när de ska precis dra? Tyra springer runt och försöker kasta sig framåt- hon kan också skrika skrika skrika av upphestningen. Bra att hon kommer upp till lite stressnivå, så gör hon bra ifrån sig i draget. Men inte alltför stressad så klart. Härligt med sån reaktion - en sån äkta glädje draghund <3
 



Kommentarer
Postat av: Carola & Lilo

Ang drag så är Lilo precis som Tyra. Hon skriker, ylar, hoppar, studsar tills dragkommandot kommer. Sedan är det fullt ös och att säga stanna första km är inte att tänka på!
Jag vill ha Lilo så här så jag har inte brytt mig om att korrigera det.

/Carola

2013-01-23 @ 08:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0