Skridskor drag

Det blev långfärdskridskor idag på Hellasgården med några kompisar och en hund. Första gången för hunden att dra, han gillade verkligen det - men måste träna upp konditionen och styrkan ;) Tyra flyger iväg från honom hela tiden, haha!
 
Tyra var på riktigt topp draghumör idag - fulltgalopp!!! Tre varv åkte vi, en varv är på 3,5 km, så blev det 1 mil och 500 meter, på slutet blev hon lite trött och travade emellan. Nöjd med hennes instats idag! Massor folk på sjön idag också, självklart solsken på en populär friluftsställe - men vi klarade oss bra. Alla glodde och pekade och log. 
 
Fick också massa frågor av folk var jag hade köpt skorna till Tyra. Och fått frågan på de här bloggen - jag köpte dessa på gippmokk. Testade med den i första varvet - den satt superfast kvar! Nöjd med den 27 kr per sko, så ca 110 kr :) Mkt billigare än djuraffären som har svindyra och inte ens sitter kvar efter 5 meters promenad!
 
Bilder + filmer från idag!
 
Nu har jag en trött Tyra hemma - jag är utbjuden till middag hos grannen ikväll. Skönt och slippa laga mat ;)

Kommentarer
Postat av: Mia

Ni är så duktiga! Brukar själv låta mina hundar dra när jag åker skidor. Himla kul. :)

Var har du köpt ditt midjebälte? Letar efter ett nytt som både är i min storlek (lånat av en vän nu) och som inte är så himla klumpigt. Ditt bälte ser så smidigt ut. :)

Mvh Mia

2013-01-19 @ 22:04:48
URL: http://florentineknight.wordpress.com
Postat av: jennifer

blir pi glad av detta videoklippet.. härligt:)

2013-01-20 @ 12:32:39
Postat av: Maja & Zoro

Mys!!!!:)

2013-01-21 @ 08:35:36
URL: http://majazoro.blogg.se
Postat av: Anneli

Vad härligt det ser ut.

Kolla in min tävling på bloggen!

2013-01-22 @ 16:23:36
URL: http://hundisthlm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0