"Det finns raket bensin i hunden" - Okänd man på isen

Eftermiddagen idag var min familj ute på Orlången och åkte en skridskor/skidor tur. Jag och pappa åkte skridskor och mamma och bror åkte skidor. Tyra var så klart med också, världens taggad var hon! Har ju inte dragit på riktigt nu i en månad!
 
På huslysele, så vips iväg i full galopp, härligt känsla! Jag var ringrostig i början på skridskor, stod inte stadigt, men efter en bit så kunde jag åka med och hjälpte Tyra. Tyra är så tävlingsriktad, men jag tror det handlar om hennes stora jaktinstinkt. För när min pappa passerade oss så tittade Tyra på honom och höjde farten tills vi körde om honom, så saktade hon ner tills pappa åkte förbi igen så ökade hon. Rätt roligt! :)
 
Vi passerade några folk som fanns på sjön också- vi åkte förbi en man 3 gånger, och så till slut ropade han (pappa hörde) och sa "DET FINNS RAKET BENSIN I HUNDEN!", haha undrar vad han tänkte när han såg Tyra vrooooom fart förbi honom hela tiden, haha! Men så sant, raketbensin ;)

Värsta chillaren i solen hela förmiddagen/dagen.

Äntligen, springa springa springa!!!
Komma ikapp morfar!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0