Tyra har varit hemma två dagar nu från mitt jobb

- Hon har tråkigt, men hon sover hela tiden i min säng säger brorsan och mamma som har varit hundvakt! Skönt att hon är lugn, men till helgen går vi lite längre promenad så har hon vilat några dagar iallafall. Bror och mamma har inte hört nåt att hon hostar, inte en enda gången. Konstigt. Men jag har henne i vila och så nu ett tag av säkerhetsskull!
 
Fick även provsvar ang varför hon kissar i sängen i sömnen och haft diarre av veterinären. Allt såg bra ut...
 
"Jag har nu fått svar på Tyras blodprover och urinprov. De värdena vi mätte i blodet är röda och vita blodkroppar, lever- och njurvärden, blodsocker, proteinvärden, salter i blodet och sänka. Alla dessa värden ser normala ut.

Urinprovet såg också normalt ut. Tyra verkar kunna koncentrera sin urin och det fanns till synes inga bakterier i urinen. Det fanns heller inget socker i urinen. 

Att Tyra kissar inne kan vara något övergående, men det kan också finnas någon bakomliggande orsak. Om Tyra fortsätter kissa inne kan vi gå vidare med utredning med nytt urinprov, ultraljus, röntgen m.m. Hör av dig om du vill boka in tid för det."

Jag väntar och avvaktar lite till, om hon kissar ett par gånger till i sängen i sömnen så kontaktar jag veterinären igen för vidare utredning.
 
Så här kan hon sova på jobbet ;) - Några veckor sen.

Kommentarer
Postat av: Laila

Hej hej !! Mailade dig innan.Då hade jag inte läst här :-)Har ju inte läst jättemkt nu heller mer att hon kissar i sängen i sömnen.Detta är ju vanligt efter kastrering.Tyvärr är ju detta baksidan av det .De kan läcka som man säger.Finns medicin mot det :-)

2013-06-02 @ 23:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0