Fartfylld helg!

Jag har varit i Örebro med hundarna över helgen - fullt med hundaktiviter! Åkte tåget dit på fredagskvällen; så skönt att hundarna bara sov på golvet hela resan utan att protestera att det var massa folk och barn på tåget! En kvinna förälskade i hundarna och kunde knappt tro att Sauron var 2 år, så lugn han är :)
 
Efter några timmars sömn drog vi lördagsmorgon till Lilla Mon och promenerade i en trevlig slinga där. Skogen - till max terräng. Så mysigt, riktigt trollskog kan man säga :D Hundarna glädjs över att vara i skogen. Var ute hela dagen, kom hem vid 15 tiden, såååå supertrötta blev vi! På kvällen vaktade en kompis mina hundar så jag kunde gå ut och träffa fler kompisar, icke hundfolk :)

Söndagen körde vi cykeldrag på 4 km runt Kvinnerstaskolan, där jag gick djurvård på naturbruksgymnasiet. Så kul att besöka skolan efter 4,5 år! Har nästan glömt hur skolan såg ut! Så kul att träffa alla korna igen och se att de har gjort lite nya saker. Nya hagar och så! :)
 
Jag körde först cykel med Tyra och en kompis lånade Sauron. Vi cyklade och tävlade mot varandra, jag blev så förvånad att Tyra höll farten uppe HELA VÄGEN! Trodde aldrig hon kunde detta då hon brukade sakta ner efter några hundra meter! Så glad jag blev! På slutet testade vi 2spann, sååå kul! Måste träna in Tyras farten för att kunna hålla uppe med Saurons fart. Så kanske siktar vi på 2spann i tävlingar också! :)
 
KOMMER LITET FILMKLIPP SOM NI KAN SE DET HÄR; 2SPANN TYRA & SAURON!
 
Igår & idag hade hundarna vilodag! Tyra stannade hemma från mitt jobb igår, Sauron följde med men fick bara kissrundor. Idag följde hundarna med men var inte med på promenaderna - de fick kissrundor. Imorgon tänkte jag låta hundarna vara hemma - då dom ska ta det riktigt lugnt i 3 dagar. Med tanke de har gjort så mycket på sistone, och till helgen blir det fullt upp igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0