Veterinären!

Jo, jag har inte skrivit något om Sauron för jag har haft honom som fosterhem tills 1 oktober så köpte jag honom på riktigt. Han är min nu, för gott! Han ska få stanna här hos mig, för gott! Jag ska sitta ner och skriva allt om honom, så ni får veta vem min nya familjmedlem är på riktigt! :) 
 
Men en litet historia om honom; Han har skadat en av klorna i vänstra tassen och den har opererats bort. När jag tog hem honom som fosterhem juli 2013, så hade han jättekonstig utseende i klon som jag inte fattade något av. Trodde det var två hud som delade på sig först... Men jag visste inte, SOS-Anmails sa att det inte var några problem. Och jag besökte ju veterinären juli för en vaccin för Tyra så passade jag på och fråga. Dom sa att det inte är några problem, ok tänkte jag....
 
En dag i augusti upptäckte jag att en av delarna hade trillat ur!! Det såg snyggt ut. Efter några veckor upptäckte jag att något växte... Jag insåg att det var en klo som höll på att växa ut igen... Aha... Den växte och växte och växte, och såg lika hemskt som förra gången... Tills IDAG, vi åkte buss till jobbet, så fanns klon där såg jag. När vi kom fram till jobbet - klon var borta!!!! Och det såg köttigt ut, rött. Jag fick lite panik. Jag hade inte sett klon tappa förra gången, utan jag upptäckte nog flera dagar efteråt. Var inte så medveten om denna som nu. Så jag ville besöka veterinären - under min lunch gick jag till en veterinärklinik och frågade vad dom tyckte.
 
Dom sa att det var inga problem, såg mycket fint ut, han har inte ont. Jag ska inte bry mig om den om han inte lider av detta, den kommer växa & trilla ur i all evighet. Jag ska låta den vara. Han har nog immunologisk sjukdom som gör att klon blir mycket svagare och trillar ur. Man kan ge vitaminer, jag ska nog göra det, den stärker klorna. Skönt att veta att han inte lider och att det är inte några stora problem! PUH!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0