16 september - 09

Det är så hemskt! Hundar säljs precis överallt som de vore leksak! Hundar har känslor, och är enormt varma om hjärtan om om jämför med människor, flesta är kallhjärtad!

Det är två saker jag INTE förstår;

♥ Man skaffar en hund och sen plötsligt är man gravid och har ingen tid längre för hunden som kom till familjen först. Så lättaste alternativtet är att sälja hunden i blocketträsket. När barnet kommer ut till världen och den behöver all uppmärksamhet och föräldarna tackar gud för de sålde hunden för de har absolut ingen tid för hunden annars. Men nu är kvinnan plötsligt gravid igen med andra barn och de är lyckliga. Hallå, hur kan de ha tid med andra barn, sälja den första barnet kanske?

♥ Det är så många som förmänskligar hunden och ser dom som ett barn istället för en hund. Det är förbjudet beteende hos oss. Men iaf, det är så många som gör det. Och sen är det dags att sälja hunden för att den klättrar genom väggarna, drar i koppeln, inte lyder matte/husse, så vips hunden är i blocketträsket. Hur fan kan de ens ha image att sälja sina hundar när de har älskat dem som de vore deras egen barn. Har de plötsligt blivit hund nu? Så man kan förvänta att de kommer sälja sitt barn i blocket när barnet har inte lytt föräldrarna, ritat på väggar, skriker och gråter för att de inte får som man vill?

Jag har väldigt starka åsikt om hur folk behandlar sina hundar efter de fått barn. Jag ser hundar och barn som lika värde. Alla tycker olika - men det är så vad jag tycker.


Kommentarer
Postat av: Louise och Puma

Min lilla lurviga sak är en dvärgschnauzer :) Va

Hundes Dag nu på söndag i stockholm ?

2009-09-16 @ 20:43:37
URL: http://pumas.webblogg.se/
Postat av: Sara

Hehe, hon är 1,5 år. ;) Nja jag skulle börja med agility, men jag får vänta till efter graviditeten. Blir ju lite mkt nu bara!



Vad gör du med din? Ha du tips på Lynadnad som jag kan träna med min, Då hon är en omplacering som inte varit rätt behandlad innan, så Är hon lite av en problemhund. Tyvärr. Vi fick hem henne vid 8 månaders ålder, då hon skakade när hon fick mat, Inte hade något förtronde innan eller något. Detta ha tagit lång tid att få upp! Men nu som först Kan vi ha henne lös. UTAN att hon sticker OM man ha bollen eller så! =P

2009-09-16 @ 21:04:12
URL: http://metrobloggen.se/grodan09
Postat av: Patricia & Duke

Du såg helt rätt, hans svans är kolsvart medan kroppen är gyllenbrun/gul/röd xD! Man känner igen honom i mängden iallafall!



Ja precis, ju mer man kommer ut på banan desto lättare blir det, det är bara att få tummen ur o göra det också xD! Jag backar alltid ur om inte någon rent ut sagt tvingar mig haha :D!

2009-09-16 @ 21:06:52
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Trican

Weight Pull?? Det har jag inte hört talas om faktiskt,vad jag vet, kan du berätta lite mer?! (om du har lust och ork då förstås)..

Hehe, lydnad är ju superviktigt för gammal- som ung hund.

Drag blir det iallafall inte förrens Tila har växt till sej ordentligt och som sagt att hon verka tycka att det är kul. Det anser ju jag som den viktigaste delen.. Har du något tips på en bra sele och vad man ska ha för linor till pulkadragningen??



Hur har din dag varit?

2009-09-16 @ 21:45:40
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Olga

http://www.youtube.com/watch?v=Xdmylmlvw3g



Den här filmen är rätt bra, det är riktigt proffsiga handlers som visar amstaffar.



Är Azi helvit?

2009-09-16 @ 21:47:34
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/
Postat av: Trican

Vart bor ni?

2009-09-16 @ 22:04:17
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Linda & Deamon

Jasså? Ja men då är det ju inte alls långt :) Så braa, så bra!



Näe Julia har ingen hund, men funderar på att skaffa :) Helst av allt vill hon ha en Deamon, men det finns ju bara en som han ;) haha.

2009-09-16 @ 22:32:14
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Pontus

Håller med dig helt klart, en hund är också en levande varelse, precis som jag, du, ja alla människor, hundar, katter... osv.

de är så sjukt fel att folk säljer hundar, en hund är ingen leksak, de är en familje medlem !

Min jackis är 3,5år och är med mig så mycket jag kan, nästan alltidd :)

Ha de bra =)

2009-09-16 @ 23:16:51
URL: http://excitingfashion.blogg.se/
Postat av: Veronica

hej, ville bara säga att jag håller med dig fullständigt! och jag kommer följa din blogg nu när jag hittat hit!

2009-09-16 @ 23:35:57
Postat av: Silje

Jag har också undrat det. Hur man kan skriva grejer som "jag säljer mitt hjärta" "mitt hjärta behöver nytt hem" "min ögonsten" bla bla bla och så "prisen är bara symbolisk, det viktigaste är att hon får ett bra hem". Är ju bra att de vill det bästa för hunden, men det är kanske att vara i sitt trygga hem. Man gör tid, om man inte har tid. Jag måste börja cykla/åka hem på lunchen nu som vi skall bo ensamma, men det gör jag så gärna. Eller dagis. Jag VÄNTAR tills Clifford inte längre är i mitt liv för jag ens börjar tänka på att flytta tillbaks till Norge där han inte kan vara. Tid är inte något man har, tid är något man skaffar sig ;)

2009-09-17 @ 08:08:23
URL: http://lifeofcs.blogg.se/
Postat av: Bianca

Håller helt med ditt inlägg, förstår itne hur folk kan sälja sina hundar dit och dit. Allt går att lösa om man VILL. Jag skulle aldrig ge upp mina prinsessor.

Ang. rapporten så hoppas jag att min nästa hund tycker det är kul för jag vill verkligen köra det. Blair får fortfarande köra korta sträckor för skojs skull men jag vill ju ha upp henne å tävla i brukset! Spår tycker jag ärligt talat är ganska trist :P Men det är enklare att hålla på med än sök då man måste va en grupp och det tar flera timmar att träna varje gång.

Ställer du ut din något?

2009-09-17 @ 09:35:43
URL: http://blair.se
Postat av: Elin

Helt rätt, förstår inte heller hur endel tänker. Man ser så mycket annonser på hundar som söker nytt hem pga. "ändrade familjeförhållande". URSCCCCCH. Och oftast står det "min älskade ögonsten osv." Varför säljer du den då? huh.



Folk finns det ju til allt. Och vissa verkar inte tänka längre än vad näsan räcker.



menmen.

Väldigt fin hund och sida du har! :)

2009-09-17 @ 10:08:07
URL: http://elinoenso.blogg.se/
Postat av: Nicole

Ja va kan man säga, i deras ögon är ju hunden inte en familjemedlem. Jag förstår de som skaffar barn och det visar sig att barnet är allergisk eller hunden fungerar inte med barnet, då väljer man bort hunden.



Men de som gör sig av med sin hund bara man blir gravid, och som inte ens räknar med eller vill se sin hund i familjebilden, ne fy..



Hade aldrig kunnat göra mig av med mina hundar för barn är påväg, de är ju mina barn också ju :)

2009-09-17 @ 12:18:00
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: jennifer

ja jag håller med.. jag har åxå starka åsikter om sånt. Liksom, varför tillverkar dom babysele, bra barnvagn..som man kan ta på långpromenad.. Det gäller bara att planera sina tider.. Jag blir åxå förbannad när jag får höra sånt.. Det finns folk som skyller på barnens "allgeri" vilket jag inte alltid tror på... suck... Jag är väldig impad av min barndomsvän..hon var höggravid när hon skaffade en valp..hon tränade den, gick på kurser, går flera timmar om dan med hunden..Hon är pi min förebild.. Hon ger lika mycket kärlek till sitt barn, hund o 2 katter..

2009-09-17 @ 15:26:19
URL: http://sveannifer.blogspot.com
Postat av: Elenor

Jag håller med dig! Hund är ingen leksak, de är en familjemedlem! :(

2009-09-17 @ 17:29:51
URL: http://ellyellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0