8 september - 09

♥ Jag stod på Våghustorget med Azi i Örebro för en tid sedan. Så kom några yngre döva, vi kände inte varandra. De såg Azi och visste inte att jag var även döv. Så de tecknade" TITTA PITBULL! TITTA PITBULL!". De bildade en publik och vi var som bio. Så jag började teckna; "Nej, hon är inte en Pitbull. Hon är en Amstaff." Gissa hur snopen dom blev när de insåg att jag var också döv och såg allt de sade. Men då började de ställa frågor. Frågade om hon var snäll och om de fick klappa henne.

♥ Jag bodde på en "ghetto område" i Örebro, Vivalla. Med massa utländska. Varjedag ser jag folk skrika "PITBULL PITBULL PITBULL" när de såg oss gångende. Och byter sida av vägen som om vi bar på en smittsam sjukdom.

♥ Lördags när jag åkte tunnelbanan, kom en mörk tjej och fick syn på Azi så blev hon helt hysterisk och skrek PITBULL!

- Frågan är; Om Azi var en pitbull, så vad är så speciellt med detta? Pitbull är en helt vanlig hundras precis som alla andra trodde jag. Eller har jag missat något?


Ser ni något speciellt med hunden? Jag ser helt vanlig hund med rasen Pitbull.


Kommentarer
Postat av: Bianca

Haha tom. mina boxrar blir kallade pitbull ibland! Eller bulldog, amstaff, bullterrier osv, det är rätt lustigt.

Ah okej jag undrar hur jag skulle göra med mina två 27kg's hundar om jag skulle åka rulltrappa, en på varje arm? ;P

Min unga hund tränar jag lydnad, agility, rapport och spår med. Hon ställs även ut. Henne har jag tävlat lydnad med och kommer fortsätta vill även tävla i resten av grenarna när vi är klara för det. Min äldre hund tränar jag mest bara lydnad med och ska tävla i det när vi är ett bättre team ihop (jag har bara haft henne ett par månader) och jag har tänkt börja träna antingen spår eller sök med henne också!

Du då? Tränar du? Tävlar?

Din tös är verkligen hur söt som helst! Så fint med vita :) Jag håller på att planera köp för en tredje hund, det blir en engelsk staff drömfärgen är ju vit :)

2009-09-08 @ 14:14:51
URL: http://blair.se
Postat av: Rebecka

Det är så överdrivet av folk, självklart är pitbull en vanlig hundras som alla andra...



Blir less på det.. :(

2009-09-08 @ 14:20:58
URL: http://beems.blogg.se/
Postat av: Tina & Miracle

Jepp, precis som jag skrev häromdagen, det är många som ser att det är "pitbulls" när det egentligen är helt andra raser som gäller. Framförallt blandningar, som ser ut som en pitbulls i deras värld, men i själva verket vet de inte ett skit om hur pitbulls ser ut - egentligen. Avslöjades ju då jag lät ungdomarna testa fram sig och de blev så paffa. Det var roligt att se.

2009-09-08 @ 16:28:50
URL: http://minmiracle.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej!

Va kul att du hittade till min blogg och skrev en rad. Synd bara att det står tråkiga saker just nu där, annars brukar det skrivas om en hel del om hundar. :)



Måste säga att jag blir lite impad, en döv matte och en döv hund. Vilken otrolig kontakt ni måste ha med varandra. :) <3



Hoppas ni har haft en bra tisdag hittils?



Må så gott

2009-09-08 @ 16:45:32
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Ira

PITBULL PITBULL AMSTAFF AMSTAFF BULLTERRIER ROTTWEILER , ja alla ær en hundras, inget annat! Sen kan en liten tax eller en liten chiachua också vara elak och en amstaff værldens snællaste!! Det ær bara en ras, inte något dødsfarligt som vissa verkar tro.

Sæger man att man æger en tax sæger alla åh liten søt, men nej det kan vara en mørdartax?? Hihi...

2009-09-08 @ 17:21:35
Postat av: Mimmi & Bamse

Typsikt.. Kan inte räkna hur många gånger det har hänt oss :( Man blir så less på det. Pitbull är en vanlig ras precis som alla andra!

2009-09-08 @ 17:57:33
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Anneli

Azi ser precis ut som vilken hund som helst, nej inte riktigt, hon ser ut som en väldigt snäll och gullig hund. Inte alls någon man behöver vara rädd för. Skulle vara jätteroligt om vi kunde träffas någon gång.

2009-09-08 @ 18:45:22
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: annap!

ja precis du har rätt.. det beror på av uppfostran faktiskt.. alla hundar kan vara elaka alla hundar kan vara snälla, oavsett vad de har för ras.... jätte synd att en del av folket har fördomar mot hundar..

2009-09-09 @ 16:20:07
Postat av: A.S

och ja det där känner jag också igen och är hiiiiiimla trött på det!

2009-09-09 @ 18:44:44
Postat av: Lotta

haha, fattar inte vrf de reagerar så.



förut när jag gick ute med mira, så mötte vi en man på andra sidan vägen. han hade sin hund med sig, som var lös. han råglodde på oss och sträckte på sin rygg för det syntes att han trodde att mira skulle börja skälla och dra i kopplet för att vilja "attackera" hans hund.

men vad gjorde mira? tittade på hunden, sedan sket hon i hunden och fortsatte att gå långsamt fram. när jag kollade igen på mannen så såg han helt förvånad ut och ryggen var inte längre rak.



igår kväll såg jag en man med en pitbull utanför coop, jag tyckte att hunden var så söt pga ljusbrun färg. men det jag inte gillade var att han inte hade kontroll över den + kedjekoppel... när jag gick ut såg jag att hunden hade sår på bröstet. tyckte synd om den!



& jaja, för mtk babbel. men förstår ärligt inte varför folk har fördomar mot hundar. det finns ju t.ex. chihuahua som är aggressiva mot andra hundar. vrf ej fördomar mot de också?

2009-09-10 @ 11:44:27
Postat av: Lotta

har fördomar mot pitbull menar jag.

2009-09-10 @ 11:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0