Får ooooofta frågan; "Hur hinner du vara så aktiv med dina hundar och dessutom ha ett eget liv utanför hundvärlden?"

Mitt svar =

Jag lever i princip 24/7 inom hundvärlden. Men annars en enda som krävs är en almanacka och en penna, liksom PLANERING. Så flyter allt på. Och så dessutom har jag otroliga vänner som verkligen respekterar mitt livs passion. Jag är enda i min "kompis gänget" som är så djupt intresserad och äger hundar, så de har hjälpt mig och anpassat efter mig också. Men annars prio ett är almanackan och pennan.

- Visst har jag hoppat över mååååånga saker som jag velat göra men inte kunnat på grund av mina hundar, men jag får så mycket tillbaka och kompensation från annat håll som mina vänner missar.

Någon sa till mig för nån dag sen; "Du lever verkligen i två världar". Det stämmer lite faktiskt. Jag lever i en värld som mina vänner kommer aldrig riktigt förstå på, de vet liksom typ inte att jag har så många andra folk som de inte ens vet att de existerar som jag snackar hundar med och träffar med hundar. Sen när jag är med mina vänner så gör jag saker som dom gillar och är en annan Linda, kan man säga :)

Kommentarer
Postat av: Robban

Det där är intressant.



Jag tror dom flesta som har hundar som dom tränar upplever samma sak. Sen tror jag en ytterligare grej är att 1 hund är relativt enkelt att ha med överallt, 2 hundar är "lite bökigare", vilket gör att man måste planera extra för hundvakter osv, tacka nej till en hel del saker m.m. Så det blir nog lätt att man får två tydligt olika världar. :)

2011-08-22 @ 18:45:36
URL: http://www.robertfageryd.se
Postat av: Madde

Du gör verkligen ett bra jobb måste jag säga! :) En anledning till varför jag lämnade tillbaka Rozz var just för att jag kände att jag inte hade tid med båda. Jag borde ha det egentligen tanken på mitt jobb och vilka tider jag jobbar så har jag ett guld jobb med guld pass. Istället är jag den personen som är dålig på att planera. Är mer den personen som tar/gör det som det kommer och gillar kanske lite för mycket att kolla på film och serier samt sitta för mycket vid datorn. Pinsamt men sant!

2011-08-22 @ 18:50:18
URL: http://fashioningold.wordpress.com
Postat av: Lina

Håller med om att man offrar mycket för hundarna, men det är värt det! Till 100%, jag hade aldrig kunnat tänka mig ett liv utan hundar. Men det är nog bara vi som är så här intresserade som verkligen förstår vad hundarna ger en i livet :)

2011-08-23 @ 09:16:53
URL: http://mybutterfly.blogg.se/
Postat av: Elenor & Alfred

Du är inte ensam om det.. Många frågade mig "hur orkar du aktiva med dina Hunden och Nicole plus Rambo?? :O" jag måste ha med almanacka och penna precis som du sagt. ;)



En del trodde att jag har blivit mindre tid med Alfred och mer tid med Nicole. Men det stämmer inte det! Jag har mer tid med dom två samma! Men jag bryr mig inte om andra men ja.. :)



2011-08-23 @ 22:39:24
URL: http://ellyellis.blogg.se/
Postat av: min ladybird :)

THAT IS YOU, ladybird ! :)

2011-08-28 @ 20:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0